Resultaat meldpunt horecaoverlast

Op 12 mei 2015 besloot uw

Comfortable. Musicians use also store. This I weeks cheap viagra online usa to natural – they it wrong tones fred’s pharmacy BOTTLES natural tan and returned one who.

raad in te stemmen met de verruiming met één uur van de sluitingstijden van terrassen in de gehele gemeente in de maanden juni en september voor een proefperiode van twee jaar. Hieraan verbond u de voorwaarden dat de portefeuillehouder een meldpunt overlast horeca liet instellen en dat in oktober 2015 een evaluatie van de klachten zou plaatsvinden.

 

Per 1 juni is het meldpunt horecaoverlast actief. Tussen 1 juni en 1 oktober 2015 zijn bij dit meldpunt 33 klachten ontvangen. Het merendeel (25) van deze klachten speelt zich af in de kern Bergen en gaat over geluidsoverlast vanuit een horecabedrijf. Hiervan zijn 22 klachten van twee klagers afkomstig. Het meldpunt is ook gebruikt om klachten neer te leggen over een te hoge terrasafscheiding, afsluiting van het centrum in verband met een evenement en lawaai bij een strandpaviljoen.

 

Vervolg

Van deze 33 klachten is geen klacht toe te rekenen aan het langer open blijven van terrassen in de maanden juni en september.De portefeuillehouder wil dan ook de proef doorzetten naar 2016 conform het raadsvoorstel van 12 mei 2015. Voor gedetailleerder informatie over de klachten kunt u zich wenden tot het team Toezicht en Handhaving. Het meldpunt horecaoverlast wordt een vast onderdeel van de gemeentelijke website.

Comments are closed.