Jaarverslag klachten 2019

Aanbieding van het jaarverslag klachten van de werkorganisatie BUCH 2019 en het jaarverslag van de gemeente Bergen 2019.

het college heeft kennisgenomen van onderstaande aanbevelingen en verbeteracties en deelt deze, onder toezending van de jaarverslagen, graag met de raad.

Verbeteren verwijzingen naar externe partijen
De informatie op de websites uitbreiden met verwijzingen naar de klachtenpagina’s van de grootste externe partijen die werkzaamheden uitvoeren voor de werkorganisatie BUCH.

Verbeteren van de overschrijding van de afhandelingstermijn klachten
Teammanagers worden erop gewezen dat bij complexe klachten er toestemming gevraagd kan worden aan de indiener van een klacht om wettelijke termijnen los te laten en te kiezen voor een ruimere termijn.

Beantwoording klachtencoördinator
De teammanagers te wijzen op de termijn van beantwoording (2 werkdagen) aan de klachtencoördinator.

Klachten over bejegening verminderen
Medewerkers worden getraind om gastheer/vrouw te zijn. In 2020 start de training “de BUCH verwelkomt! “ vanuit het Hostmanship-principe.

Klachten over het niet reageren of niet tijdig reageren verminderen
De klant wordt tijdig geïnformeerd over de voortgang en termijn waarop hij/zij een antwoord of besluit kan verwachten. Ook hier gaat de training “de BUCH verwelkomt!” een positieve bijdrage aan leveren.

Comments are closed.