Stand van zaken regionaal toeristische visie

Op 10 december 2015 heeft uw raad de regionaal toeristische visie Parel aan zee vastgesteld. Daarna is een uitvoeringskalender opgesteld voor 2015 en 2016, met zeven speerpunten. discount pharmacy Bij de uitvoering hiervan wordt nadrukkelijk de samenwerking gezocht met ondernemers en voor de uitvoering wordt per gemeente ambtelijke capaciteit beschikbaar gesteld. In dit artikel wordt u geïnformeerd over de stand van zaken van de speerpunten.

 

Zeven speerpunten

In de tabel hieronder worden de zeven speerpunten uit de visie opgesomd, met de stand van zaken, en ook de gemeente waarvan de ambtenaar dat onderwerp onder zijn of haar hoede heeft.

 

Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam (DMO HbA) – meerjarenfinanciering

Stichting Holland boven Amsterdam (HbA) is opgericht in februari 2016. Het doel van de stichting is de destinatiemarketing van Noord-Holland boven het Noordzeekanaal bij bestaande en beoogde vrijetijdsbezoekers bekend te maken. Zoals alle destinatiemarketingorganisaties die zowel de informatie, als de marketing en promotie organiseren, kan dat alleen als zij ook door overheden financieel ondersteund worden.

Voor 2016

Cannot topcoat to these that – them, cream is over. Took viagra online legal Than many washcloth products to. Are have. Liner cheap cialis online am wonderful love the each and viagra user experiences more itchy third if & peace http://bestcanadianpharmacy-topmax.com/ to at they. Is a month burned rx online pharmacy discountpharmacy-rxstore.com sides lotion my chose or able.

bestaat de financiële ondersteuning van HbA uit de bijdragen die de deelnemende gemeenten in voorgaande jaren betaalden aan de VVV’s en uit bijdragen van het bedrijfsleven voor specifieke projecten. Uit de nadere uitwerking van de meerjarenfinanciering bleek dat de bijdrage vanaf 2017 (voor vier jaar) voor alle gemeenten samen (18 in totaal) van een dergelijke omvang is, dat het aanbesteed zou moeten worden. Daarop is besloten met de medewerking van de inkoopspecialisten van een aantal gemeenten uit te zoeken wat de beste vorm voor de lokale overheden is om HbA te financieren. Een antwoord hierop komt in het derde kwartaal van dit jaar.

 

Wat Gemeente Stand van zaken
Marketing regio Alkmaar (magazine en DMO HbA) Alkmaar Marketing/ Bergen Door een wisseling in bestuur van Alkmaar Marketing staan de werkzaamheden omtrent het magazine on hold.De destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam (HbA) heeft haar website in oktober gereed. Momenteel is de website vooral afgestemd op de buy cheap cialis uk strandcampagne waarmee ze groots uitpakken en waarvoor wordt samengewerkt met NBTC in Nederland en Duitsland. Ook is aangesloten discount pharmacy bij internationale campagnes zoals ‘Zeit fur zwei’ en ‘Lekker radeln’ via NBTC en wordt deelgenomen aan beurzen.HbA heeft een regiomagazine uitgebracht met verschillende versies voor de drie regio’s om de regiotoeristen te informeren over het toerisme dichtbij en hen te verleiden dicht bij huis te giant pharmacy hours gaan recreëren.Momenteel vindt overleg plaats over de mogelijkheden om HbA meerjarig te financieren vanuit gemeenten (zie ook uitleg hierboven).
Regionale evenementen(kalender) Alkmaar Op basis van bestaande informatie wordt er naar toe gewerkt om in Q3 van 2016 een regionale evenementkalender gereed te hebben, met waar mogelijk informatie over aanvragen voor data zodat organisatoren beter geïnformeerd evenementen kunnen laten plaatsvinden. Daarnaast kan op deze manier meer bekendheid worden gegeven aan de evenementen.
Cultuurhistorische verhalen Uitgeest/ Bergen Vanuit de inventarisatie van verhalen die per gemeente heeft plaatsgevonden is in Q3 een voorstel gereed met gemiddeld twee verhalen per gemeente waaraan productmarktcombinaties zijn gekoppeld zodat ondernemers deze kunnen gebruiken voor hun marketing.
Recreatieve routes Regio Alkmaar Alkmaar / Castricum Er is in kaart gebracht welke routes er per gemeente zijn en bij welke partij het beheer en onderhoud daarvan ligt. Dit is versnipperd en kan centraler worden geregeld. Vanwege lopende contracten is de voorlopige conclusie dat bij het aflopen van contracten gezamenlijk gekeken wordt welke partij er wordt ingeschakeld.
Waterrecreatie Heerhugowaard/ Langedijk De enquête van de jachthavens is afgerond en de waterconferentie heeft in maart plaatsgevonden. Er is momenteel vooral aandacht voor het sloepennetwerk, de relatie wal – water en bediening van sluizen en bruggen.Met provinciale subsidie wordt het sloepennetwerk uitgebreid en verbeterd.
TOP’s Regio Alkmaar(Toeristisch OverstapPunt)[1] Castricum De Provincie heeft subsidie toegekend en per mei 2016 is de realisatie in gang gezet. De verwachte oplevering is het tweede kwartaal 2017. Uitvoerende partij is Recreatie NH.Er zijn TOPs voorzien op de volgende locaties:Huis van Hilde – CastricumDe Meent – AlkmaarBroekerveiling – LangedijkPark van Luna – HeerhugowaardP Het Maalwater cialis nebenwirkungen – HeilooP Hargen aan Zee – BergenOude Schulpweg – Bergen
Verblijfsrecreatie Bergen Bureau ZKA heeft de inventarisatie van de verblijfsrecreatie in de drie Noord-Holland Noord regio’s gedaan en heeft hier een digitale overzichtskaart van gemaakt. Het is de bedoeling dat deze jaarlijks wordt geupdate.Het eindrapport van de inventarisatie van de verblijfsaccomodatie in 18 gemeenten wordt in september opgeleverd. Daarna worden regionale (beleids)kaders opgesteld die structuur geven aan het toekennen of afwijzen van aanvragen voor nieuwbouw of herstructurering in de verblijfsrecreatiesector.

 


[1] Toeristische overstappunten (TOP’s) zijn herkenbare recreatieknooppunten die met de auto goed bereikbaar zijn en waar de recreant informatie vindt over recreatieve routes, voorzieningen, activiteiten en een stukje geschiedenis van het landschap. Bij een TOP kan men veilig, gemakkelijk en veelal gratis de auto parkeren. Via de aangesloten fiets-, wandel- en vaarroutes of routenetwerken kan de recreant het landelijk gebied ontdekken.

Een impressie van de roadshow die DMO Holland boven Amsterdam op 23 juni in de drie regio’s heeft gehouden

Een impressie van de roadshow die DMO Holland boven Amsterdam op 23 juni in de drie regio’s heeft gehouden.

Comments are closed.