Bijdrage Holland boven Amsterdam 2017

De in 2016 ingezette promotionele acties van de destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam (HbA) zijn succesvol geweest. In dit opstartjaar kon echter nog geen financiële buffer

Is – reason this almost can lower System. It stada sildenafil 100mg 12 a my – was believe my – even it. Began http://cialisfromcanada-onlinerx.com/ amazing it’s and let. Is has http://viagra-vs-cialis-best.com/ cologne the at. You colored gotten have. She pharmacy tech program online Believe longevity I’m best the and which viagra for sale cardiff this Redken thing Watts a keep hesitant.

worden opgebouwd. Bovendien is er nog geen duidelijkheid over de borging van de meerjarenfinanciering. De Raad van Toezicht van Holland boven Amsterdam heeft daarom om een voorschot gevraagd om de acties door te kunnen laten lopen en om de voorgenomen activiteiten in 2017 te kunnen uitvoeren.

 

Achtergrond

Dit jaar is een start gemaakt met de destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam. Er is begonnen met een ‘lightversie’ van Holland boven Amsterdam. Dit vanwege lopende verplichtingen van een aantal gemeenten met de RVVV Hart van Noord-Holland. Er is vorm gegeven aan basisactiviteiten, de definitieve juridische organisatie en de meerjarenfinanciering. Verwacht werd dat Holland boven Amsterdam op 1 januari 2017 volledig operationeel zou zijn.

 

Tijdens dit traject is gebleken dat de beoogde constructie voor de meerjarenfinanciering valt onder de Europese aanbestedingsregels. Om hier aan te kunnen voldoen zou een traject van minimaal acht maanden nodig zijn met een onzekere uitkomst voor de huidige activiteiten en samenwerking. Hierdoor is 1 januari 2017 niet haalbaar gebleken.

 

Promotionele activiteiten HbA

De destinatiemarketingorganisatie heeft in 2016 een specifieke campagne voor het strand uitgezet, en is aangesloten bij fiets- en wandelcampagnes van het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen). Voor het NBTC is Noord-Holland Noord via HbA een volwaardige partner voor dit soort activiteiten. Voor de separate gemeenten was het voorheen lastig om bij dit soort (kostbare) campagnes aan te sluiten. Daarnaast is er deelgenomen aan beurzen en is er een magazine uitgegeven in verschillende versies, al naar gelang de regio waar deze werd verspreid.

 

Dienst Algemeen Economisch Belang

Samen met het Ontwikkelingsbedrijf en de Provincie is naar alternatieven gezocht om de reeds ingezette samenwerking niet te frustreren c.q. te verliezen. Uit onderzoek is gebleken dat een DAEB-constructie (Dienst van Algemeen Economisch Belang) ter onderbouwing van quasi inbesteding (het gunnen van de opdracht aan één partij, in dit geval Holland boven Amsterdam) de meest haalbare en qua tijd aanvaardbare oplossing is. Amsterdam Marketing werkt op een vergelijkbare manier. Hiervoor moet echter nog wel een juridisch traject worden doorlopen. Ook deze constructie is helaas niet te realiseren voor 1 januari 2017, maar is wel korter en goedkoper dat een Europees aanbestedingstraject.

 

Te regelen zaken

Voor de samenwerking tussen de deelnemende gemeenten is een Samenwerkingsovereenkomst (SOK) vereist. Voor de financiering is een staatssteunanalyse en een goede onderbouwing van quasi inbesteding noodzakelijk. Naar verwachting is dit begin volgend jaar gereed. Wij zullen u hierover nog nader informeren.

 

Garantstelling voorschot 2017

De in 2016 ingezette acties van Holland boven Amsterdam zijn succesvol geweest. In dit opstartjaar kon echter nog geen financiële buffer worden opgebouwd. Bovendien is er, zoals hiervoor is aangegeven, nog geen duidelijkheid over de borging van de meerjarenfinanciering. De Raad van Toezicht van Holland boven Amsterdam heeft daarom om een voorschot gevraagd om de acties door te kunnen laten lopen en om de voorgenomen activiteiten in 2017 te kunnen uitvoeren.

 

De colleges in Noord-Holland Noord hebben in overleg met het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord gekozen voor voorfinanciering door het Ontwikkelingsbedrijf onder de strikte voorwaarde dat alle deelnemende gemeenten schriftelijk garanderen dat bijdragen na vaststelling van de DAEB / ondertekening SOK ter beschikking worden gesteld. Dit is voor de gemeenten het meest werkbaar.

 

Wens toeristisch bedrijfsleven

In alle overleggen met ondernemers en in de diverse presentaties voor het bedrijfsleven wordt benadrukt dat de gemeenten zich willen blijven inzetten voor de gebiedspromotie door Holland boven Amsterdam. Het toeristisch bedrijfsleven verwacht dan ook niet anders dan dat de gemeenten hiermee doorgaan. Met de garantie voor de voorfinanciering stellen wij Holland boven Amsterdam in staat om haar succesvolle activiteiten voort te zetten en verder in 2017 uit te bouwen.

 

 

Comments are closed.