Tijdens de raadspresentatiebijeenkomst van 2 oktober 2014 werd de opmerking gemaakt dat de organisatie MEE op dit moment te kampen heeft met wachttijden. Bij de organisatie MEE is navraag gedaan naar de duur en de achtergrond van deze wachttijden.
Het blijkt dat op dit moment door de huidige financiering en constructie, MEE te maken heeft met wachttijden. MEE kantelt haar dienstverlening onder andere naar de jeugd en sociale wijkteams waardoor er minder formatie beschikbaar is voor andere (langduriger) vormen van ondersteuning. De wachttijd voor ondersteuning heeft te maken met het aantal hulpvragenden en de urgentie van de hulpvraag. In een intake gesprek welke binnen twee weken plaatsvindt wordt beoordeeld welke ondersteuning nodig is en of er sprake is van een acute vraag.
Door in een sociaal team te gaan werken met een medewerker van MEE, wordt naar verwachting de wachttijd verkort. Leden binnen een team kunnen een deel van de oplossing verzorgen. Voor MEE blijven dan de hulpvragen over waar zij de expertise in kunnen bieden.
In 2015 zal de verlening van cliƫntondersteuning worden geƫvalueerd en zal vast worden gesteld op welke wijze we vanaf 2016 met cliƫntondersteuning zullen omgaan en welke rol de organisatie MEE daarin zal spelen. Het is hiermee onderwerp van aandacht.