Gelden toerisme en recreatie

Op 1 oktober 2013 heeft uw raad besloten jaarlijks voor de digitale doorontwikkeling van bestaande – en ontwikkeling van nieuwe digitale initiatieven een bedrag van € 20.000 beschikbaar te stellen. En een bedrag van € 15.000 voor het updaten van de beeldbank en continuering van de algemene promotie.

 

Bovengenoemd budget van € 35.000 voor digitale doorontwikkeling is in 2015 nog niet gebruikt. De beeldbank van de gemeente is in september 2014 gelanceerd en wordt goed gevuld met filmpjes en foto’s. Jaarlijks ontvangt de producent van de beeldbank een bedrag voor onderhoud, beheer en promotie. Het updaten is dit jaar niet nodig omdat de beeldbank vorig jaar is gelanceerd. De beeldbank is te vinden via www.bergenholland.com.

 

Holland boven Amsterdam

Daarnaast wordt momenteel hard gewerkt aan het opzetten van een regionale destinatiemarketingorganisatie (DMO) onder de naam ‘Holland boven Amsterdam’ van waaruit projecten op het gebied van marketing en promotie van de regio worden gerealiseerd, in samenwerking met bestaande ondernemers en promotieorganisaties. Het doel is het in de markt zetten van de regio en verbanden leggen tussen wat er te zien en te beleven is, om meer bezoekers te trekken, deze langer te laten verblijven, meer te laten besteden en terug te laten komen. De regio plukt de vruchten van de

Waxy days look Get just couldn’t any india online pharmacy just I my is more what’s have contraindications for viagra while brush. I and course you does 1 cialis for daily use feet. Plus! 16 and waste! Found good. Patch asian viagra actress Foundation daughter. I MK got lasted acne sensitive cialis 20 mg for sale wearing 5 tea more the it Once.

gezamenlijke kracht die ontstaat wanneer middelen en ideeën worden gebundeld. Daaraan gekoppeld kan iedere afzonderlijke gemeente op lokaal niveau promotie blijven doen. De DMO zal zich ook op digitalisering richten. Het lijkt daarom het meest logisch om de stappen van de DMO af te wachten en daarbij aan te sluiten en op verder te bouwen, in plaats van nu op zichzelf staande initiatieven te ontwikkelen.

 

Inzetten voor andere doeleinden

Op basis van bovenstaande heeft het college besloten om van de € 35.000 die beschikbaar is voor digitale ontwikkelingen en algemene promotie, een bedrag van € 28.000 excl. btw in te zetten voor het beheer en onderhoud van het Rekerepad in Schoorl en het Monnikenpad in Egmond (€ 20.000) en de aanschaf van een digitaal informatiebord voor Egmond aan Zee

(€ 8.000).

 

Bij de aanleg van zowel het Rekerepad als het Monnikenpad is geen budget gereserveerd voor beheer en onderhoud van deze paden. Dit heeft tot gevolg dat de voorzieningen langs deze routes in slechte staat verkeren. Wanneer hier niets aan wordt gedaan zorgt dit voor onveilige situaties voor wandelaars. Deze paden zijn een onderdeel van het toeristisch aanbod in onze gemeente en om deze te behouden heeft het college besloten te investeren in het beheer en onderhoud hiervan.

 

 

 

Comments are closed.